måndag 31 oktober 2016

Umeå

I fredags for båten från Vasa kl.9 på morgonen. Jag jobbade med skoluppgifter och umgicks med de andra så länge vi for över till Umeå. När vi kom dit tog jag och Elin bussen in till centrum, for till Dennisas skola med våra väskor och sen in till centrum igen för att äta. Jag köpte en jacka från Stadium men hittade inte skorna jag sökte. 

En tre tiden var vi vid Dennisas skola igen för att se på en modevisning som arkitekterna i årskurs ett hade. Man kan kanske inte kalla det modevisning, de hade alla gjort något som hade med deras personlighet eller vanor att göra. Det var riktigt kul att se på! Efteråt visade Dennis mig runt i skolan innan vi sökte oss mot hans bostad. På vägen dit besökte vi bildmuseet och handlade vid Ica. När vi kommit till Dennisas lagade vi mat, åt och hade fredagsmys framför idol. Jag somnade tidigt framför tv:n så det blev en tidig natt för mig.

På lördags morgon hade vi väckning 6:30, vi ställde oss och körde iväg till campuset. Sen följde fem stycken 55 minuters prov med små pauser mellan. Ca 16:30 hade vi färdigt skrivit och Dennis hämtade oss och vi for via Max innan de körde mig till båten. Väl hemma for jag ut en stund. 

Igår sov jag till ett, steg upp och åt. Sen latade jag mig tills det var dags att ställa sig på kalas. Noah firade sin ett-års dag. Efter det for jag och se på hockey med kompisarna och sen hem och läsa på matte prov.

Idag skrev jag matteprov och hade sen vanlig skoldag. Ikvälll har jag läst till kemiprovet jag skriver imorgon.

Jag har tre bilder från resan; Dennisas skola, Dennis som uppträder och en bild när vi gick till skolan. Alla är fotade med min mobil och har därför väldigt dålig kvalité, men det är bättre än ingenting!



Inga kommentarer: