tisdag 16 augusti 2016

Back to school

Sen sist så har jag börjat skolan, och om man bortser från allt pluggande så är det riktigt skönt. Men jag tänkte att jag snabbt skulle berätta vad jag gjort dehär dagarna. Ni kanske inte är så intresserade men det är roligt för mig sen att läsa tillbaka.

I tisdags så jobbade jag från morgonen och fick åka hem redan 16:30. Här hemma jobbade jag en del med plattsättningen på gården innan jag for till Viddes villa med några kompisar.  

På onsdag jobbade jag kväll och efter jobbet kom kompisarna hit en stund. 

På torsdag jobbade jag också kväll, men innan jag for i jobb städade jag och syrran hela huset. På kvällen stannade jag hemma.

På fredag jobbade jag 10:00-16:00, efter det tog jag det lugnt hemma tills jag for ut med kompisarna och sen vidare till us.

På lördag var jag ledig! Min första lediga lördag sen 30.4! Jag var och tränade, handlade skolsaker och umgicks med familjen. Sen på kvällen for jag igen på us. 

På söndag, också ledig dag, tillbringades dagen i Kållby på mötet och på kvällen hängde jag med kompisarna och njöt av sista sommarlovsdagen. 

Igår började skolan. Vi hade först introduktion och sen tre vanliga lektioner. Efteråt for jag snabbt hem och byta kläder och sen vidare och jobba. 

Idag hade jag vanlig skoldag och så har jag tränat. Så nu ska jag laga läxor och plugga inför skrivningarna. 

Jag trodde mitt schema på trean skulle vara riktigt chill och full med håltimmar. Istället har jag först en fullperiod (6 kurser), sen i resten av perioderna har jag mer än vad som går. Så jag måste tenta något och ta bort något. 

Nu ska jag sluta svammla om skolan och börja göra något vettigt.



Inga kommentarer: