måndag 9 maj 2016

Tomt

Här har det ekat tomt den senaste veckan. Jag hade planerat att slänga in ett inlägg under veckan men det lämnade. Här kommer iallafall kort om min vecka: 

Måndag. Jag jobbade mitt sista skift vi snellmans, och slutade ca 10. 

Tisdag. Vi hade labbkväll efter skolan. Vi experimenterade en del med ph och åt mat från Myyso. När jag kom hem fixade jag läxorna. 

Onsdag. Jag hade en ledig kväll så jag tog det lugnt här hemma, kollade serier, for på en fotbollsmatch och sen på kvällen for vi till Kokkola för att bland annat spela fotboll. 

Torsdag. Jag var helt ledig från skolan, så efter ett träningspass med syrran vid Gamla hamn for jag och Wilma till villan. Dör var vi ända till kvällen och sen for jag ut med kompisarna.

Fredag. Jag steg upp, städade, körde till stan för att inhandla en present till mitt syskonbarn och sen for jag vidare till mitt nya jobb vid Fäboda kaffestuga. Vi ställde iordning inför lördagens öppning. På kvällen for vi ut en liten stund. 

Lördag. Steg upp och for till Fäboda körande. Vi öppnade cafe så jag fick lära mig kassan. På kvällen for jag till Kokkola för att fira Tanja.

Söndag. Igen steg jag upp och körde iväg till jobbet. Vi hade morsdagsbuffé så jag fick pröva på att servera. Jag slutade sex och körde iväg till mitt fadderbarnskalas. Efteråt for jag ut med mina vänner en stund innan det blev dags att fara hem.

Måndag. Idag jobbade jag direkt efter skolan och nu har jag gjort läxorna och ska krypa i säng med en bok som måste vara utläst till torsdag!


Inga kommentarer: