onsdag 18 maj 2016

Spontant

Söndagen blev lite annorlunda än jag hade planerat. Jag slutade jobbet 10 och tänkte jag bara skulle kolla om några kompisar ännu var ut. Det var de, och jag tänkte jag far en stund jag också. Så vi for och spela fotboll. Vi spelade till ca 12 och sen ville vi ha mat. Redan nu hade jag tänkt åka hem. Men vi for och se om vi fick mat någonstans, men allt var stängt. Då kom vi på idén att fara till Mikas i "balju". En bil for till Kokkola för att hämta McDonalds, en annan till Mikas för att värma baljan och jag for och hämta simkläder till olika ställen och körde hem nån. Sen for vi till Mikas. Det tog en stund innan badtunnan var varm så jag somnade och sov lite under en timme. Sen halv 5 for vi i baljan. Jag satt en halvtimme innan jag for upp och körde hem Mia. 05.50 var jag hemma. Så jag kröp i säng och sov 40 minuter innan jag for till skolan. Jag brukar vara den som alltid far hem tidigt, men det var härligt att tänka på något annat än skolan ibland.

I måndags for jag till syrrans och chillade. Igår hade vi sista labbkvällen, sorgligt men sant, och vi sprängde såpbubblor. 

Idag har vi skött barn från19.30 -22.

Inga kommentarer: