tisdag 24 maj 2016

Helgen och min härliga måndag

I fredags for jag med Emma direkt till stan efter skolan för att köpa en födelsedagspresent åt Jenna. Efter det for vi till Kotipizza och åt. Vi satt och snackade där väldigt länge tills vi kom på att vi ville ha efterrätt, så då for vi till Maj's glasscafé. Jag körde hem Emma och sen for jag till gymmet med några syskon. Kvällen spenderades vid Jennas med tjejkompisarna.

På lördag jobbade jag mellan 10 och 18. När jag slutade for jag direkt till gymmet och sen vidare hem och ställde mig innan jag for ut. 

På söndag jobbade jag igen denna gång 12-18.30. Jag for hem och sen vidare till Nilsens för att se hockey. Efter matchen for jag och Jenttu till Korv Görans för att tröstäta lite. Sen spelade vi fotboll tills vi for hem så jag skulle kunna fixa min finska hörförståelse. 

Idag hade jag en lugn dag i skolan. När jag kom hem låg jag och läste i solen tills det blev dags att äta. Efter maten for jag för första gången i år och "rulla" med Jenttu. Det blev ca 4 km och sen stannade vi i en lekpark och var där tills våra vänner hämtade oss. Vi for till gamla hamn och spela fotboll och jag och Jenttu tog ett dopp. Sen blev det ett varv hem via innan vi for dit igen för att grilla.

Nu ska jag krypa till kojs! 



     

Inga kommentarer: