tisdag 26 maj 2015

Nästan över

Jepp provveckan och mitt första år i gymnasiet är nästan över, ganska så skönt kan jag säga.

Sen sist har jag skrivit finskaprov(i fredags), hjälpt till att måla Sandra och Tans hus, varit till mötet, skrivit en uppsats, storstädat mitt rum, skaffat mig en rejäl förkylning och skrivit fysikprov. Imorgon skriver jag engelskaprov, andra sista provet för det här läsåret, och på kvällen skriver jag hygienpass. Men jag orkar inte bry mig så mycket om hygienpasset. Klarar jag det inte så tar jag om det. Men proven i skolan är desto värre. Om vi inte klarar dem måste vi fara på omtagning på sommarlovet! Jag vet redan att jag klarat två, och förhoppningsvis har jag klarat de fyra andra också. Felet är bara att jag inte riktigt orkar läsa. Till varje prov jag läst än så länge(5), så har jag bara snabbt ögnat igenom texten. Menmen nu ska jag sluta svammla och krypa i säng.



Inga kommentarer: