tisdag 12 maj 2015

Gäster

Här har det stått tomt! Jag har njutit av den korta tid tyskarna varit här, vi har minsann haft fullt program. 

På torsdag hade vi två lektioner i skolan, sen hade vi lite projektarbete och så var vi till kommunhuset. På kvällen for alla till vår villa för att lära känna varandra bättre. De fick också pröva på bastu och simmning i havet.

På fredag hade vi bara en lektion, sen hade tutorerna program andra lektionen. Efter maten jobbade vi med projektet och besökte staden Jakobstad. De flesta lämnade där men vi( jag, Franziska och Marlina) for hem, åt och bytte kläder. Sen iväg till stan med de andra på Jaromatch. Efteråt for vi till Friends&Brgrs och satt där och pratade tills de stängde. Då for vi hem.

På lördag bar det av till Kokkola. Vi började med bowling och sen åt vi vid Rax. Efter det blev det shopping och sen hem igen. Väl hemma åt vi, sen for jag och Marlina till Falli och spela fotboll med de andra. Där var vi ganska länge, men till sist for vi hem och duscha och ställa oss och så iväg till Purmo. Där var vi resten av kvällen.

På söndag tog vi det lugnt tills det var mat, efter maten for vi ut på sjön med Elin och hennes tyskar. När vi kom hem åt vi och for sen till Hannas. Tyvärr jag han knappt fira mamma alls den dagen.

På måndag var vi på en och en halv lektion, åt och for sen till mässkär för simmning och laxsoppa. Vi fick också en rundvandring kring ön. På kvällen for vi till Isaks och simmade, åt och hade kul. 

Idag var vi i skolan en stund, besökte arbetarplatsberget och hade avskedskalas.

Dessutom skulle jag också göra läxor och ta igen missade lektioner. Så jag har inte haft mycket ledig tid. Så nu är jag trött och vill sova, men inte kommer jag tidigt i säng för det. Men jag har haft så otroligt kul och längtar så mycket till oktober då vi åker dit och hälsar på!


Bilderna är huller om buller.








Vi ser så trötta ut på den här bilden och det var vi också. Det var sista kvällen runt kl. 12. Och som ni ser var vi alla lika långa :D





Inga kommentarer: