måndag 4 augusti 2014

Del 3

Från söndagen har jag inga bilder. Men vi började med att åka till kyrkan 10.30. De hade nattvard så det prövade vi. Enda skillnaderna var att de matade en och så sjöng de finare sånger. Annars var det lika som här. Efteråt man mat vi kyrkan och umgicks. Vi åkte hem och några av Millies vänner kom dit så vi simmade och spelade volleyboll. Sen blev det att duscha och byta om och åka iväg för att fira Alex(från Finland). Där så spelade jag volleyboll, pratade med många och satt vid elden. Vi åkte hem tidigt för vi skulle iväg till Kalifornien nästa dag.

Tidigt på måndags morgonen åkte vi iväg med buss mot Kalifornien, Crescent city. Bussresan var lång och jag sov en stor del av den. Väl framme blev vi inte imponerade. Ett lite äckligt motell i en tråkig stad. Vi kom till motellet, gick till stan för att äta något och köpte lite gott till motellet. Sen när vi kom tillbaka blev det lite volleyboll och så for jag och Jenttu för att se på stranden. Men den var inte så fin och vi orkade inte simma. Vädret var kallt och det var en bit att gå från motellet.
De här tre sov jag med varje motellnatt:)
På tisdagen steg vi upp ganska tidigt och körde iväg till Redwoods.Vädret var inte på topp och jag frös i början. Men när vi gick ner från sky trail så fick jag upp värmen. Jag gick med Jenttu och Maria och vi hade kul hela vägen:) väl nere så gick vi runt i en present butik och kollade. Sen blev det mat och avfärd mot Oregon.












När vi kom till motellet i Oregon, Roseburg var det väldigt varmt där fast klockan vara ganska mycket. Hungriga som vi var bytte vi om och gick in till staden för att äta. För mig, Mia och Jenttu blev det grekiskt. Sen åkte vi ,smått illamående av att ha slängt i oss maten, tillbaka till motellet och försökte smälta maten. Efter en stund kom vi på att vi skulle fara och simma. Sagt och gjort så satte vi simkläder på oss och åkte ner till utomhuspoolen. Men den var så varm att det brände i huden. Vi satt där en stund och var vi en stund i den betydligt svalare inomhuspoolen. Efter det var jag så trött och ville bara sova men vi åkte en stund ner och lekte lite lekar med de andra. Tillsist var jag så trött så jag åkte upp till rummet för att sova.


Inga kommentarer: